Aktualitet

I dag blev Copenhagen Food Fair sat over ilden og så måtte jeg jo lige se hvad det gik ud på.
Det er primært henvendt til virksomheder og har derfor ikke så meget fokus på privatpersonen.
Men derfor kan man jo godt få lidt med hjem.
Smagsprøver er der jo nok af.

Det sidste jeg tog med hjem af kuriøse detaljer var da jeg svingede forbi Skærtoft mølles stand netop som et bundt friske brødstænger blev hevet ud af en ukendt ovn. En snak om mel om hvor forskellen mellem kagemel og almindeligt mel ligger – jeg kan oplyse at det er proteinet der ikke er ønsket i kagemelet og derfor bruger man en kornsort der er fattig på netop dette element. Det skulle være godt når man ikke har brug for en hævet dej fx til brug i tærter.
I England har man ligefrem kiksemel…

Jeg fik snakket om tang, set midaldrende mænd stønnende kravle ud af en Lamborghini, set en barista på tid i fuld vigør og hentet inspiration til fremtidige projekter.

02_24_2013_foodfair_902_24_2013_foodfair_102_24_2013_foodfair_6 02_24_2013_foodfair_7 02_24_2013_foodfair_8Et gellO kunstner par Bompas & Parr havde frembragt små lysegrønne absintholdige blævrende gellO som man kunne nyde samtidigt med at man tog turen ind i kassen hvor de selvlysende gelér stod.

02_24_2013_foodfair_3Et andet koncept var at man skulle sammensætte sin mad med tre forskellige ingredienser og at man ikke måtte bruge de samme ingredienser til næste portion. Flot så det ud med de mange farver selv efter horden havde været forbi.

02_24_2013_foodfair_5 02_24_2013_foodfair_4At alt der er småt er stillet lidt frem bliver betragtet som smagsprøver gik ud over et par af de udstillede kunstværker som før de kunne reddes var blevet fortæret og derfor efterlod tomme hvide podier til de beskuere der ikke nåede forbi i tide.

02_24_2013_foodfair_2Som jeg skrev i sidste indlæg har jeg været på ferie og jeg har bestemt ikke glemt at dele de gode oplevelser med jer. Næste indlæg bliver godt proppet med billeder af det indiske ocean, beretningen om et madkursus ud i det kreolske køkken og hvordan det føles at klappe en havskilpadde der lige svømmede forbi.

Skriv et svar

